Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opóźnienie remontu linii do Kudowy-Zdroju. Przez powódź

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK remontują fragment linii nr 309 z Kłodzka do Kudowy-Zdroju. Prace miały zakończyć się w grudniu 2024 roku, lecz inwestycja trwa. Powodem jest wrześniowa powódź i konieczność wykonania dodatkowych prac. Nowy termin oddania linii do ruchu przypada za kilka tygodni.

W grudniu ubiegłego roku pociągi pasażerskie miały ponownie docierać do Kudowy-Zdroju, po remoncie fragmentu linii nr 309 realizowanym przez PKP PLK. Tak się jednak nie stało, a prace, prowadzone przez spółkę zależną PLK - Dolkom, trwają do dziś. Jak zarządca infrastruktury tłumaczy opóźnienie w realizacji tych prac?

– W związku z wrześniową powodzią na Dolnym Śląsku, która wyrządziła znaczne szkody, utrudniła działania i wymusiła dodatkowy zakres prac (m. in. odbudowę nasypu na początku remontowanej linii nr 309 w Kłodzku), termin realizacji zadania został wydłużony do lutego 2025 roku – mówi nam Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Przypomnijmy, że inwestycja PLK ma o ponad 10 minut skrócić czas przejazdu pomiędzy Kłodzkiem a Kudową. W połączeniu z już zrealizowanymi pracami od Kłodzka do Międzylesia sprawi to, że najszybsze pociągi z Wrocławia do Kudowy mają docierać tam w czasie poniżej dwóch godzin. – Realizujemy inwestycję, dzięki której pociągi z Wrocławia do Kudowy-Zdroju będą dojeżdżać w czasie poniżej dwóch godzin, a z Kłodzka do Kudowy-Zdroju w godzinę – przypomina Pabiańska.

Do tej pory najszybsze pociągi łączące stolicę Dolnego Śląska z uzdrowiskiem kursowały w czasie 2 godzin i 37 minut. Były to połączenia uruchamiane przez Koleje Dolnośląskie.

Inwestycja na linii 309 obejmuje remont ok. 10 km torów, wymianę jednego rozjazdu w Kłodzku i czterech w Polanicy-Zdroju, zabezpieczenie skarp w miejscach osuwania się skał, naprawę nawierzchni na dziewięciu przejazdach kolejowo-drogowych, m. in. w Polanicy i Starym Wielisławiu, a także wspomnianą przez przedstawicielkę PLK odbudowę początkowego fragmentu nasypu całej linii, rozmytego przez powódź. Czas jazdy skróci się dzięki podniesieniu prędkości, na wybranych odcinkach nawet do 120 km/h.

– Jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą na realizację prac na linii o górskim charakterze, pociągi powrócą na trasę Kłodzko – Kudowa-Zdrój jeszcze tej zimy i pojadą z prędkością do 120 km/h na wybranych odcinkach – kończy przedstawicielka PLK. Spółka nie odpowiedziała na nasze pytania odnośnie do dalszych planów modernizacyjnych wobec tej linii, w tym tych odnoszących się do ewentualnej poprawy jej przepustowości (trasa jest jednotorowa i niezelektryfikowana).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK

Infrastruktura

Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK

Roman Czubiński 03 stycznia 2025

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Infrastruktura

Wygodniejsze i szybsze podróże na Dolnym Śląsku

Infrastruktura

Dolny Śląsk: Trwa remont linii kolejowej 309 [zdjęcia]

Infrastruktura

Kłodzko: Bez komunikacji zastępczej za TLK „Rozewie”

Pasażer

Zobacz również:

Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK

Infrastruktura

Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK

Roman Czubiński 03 stycznia 2025

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Infrastruktura

Wygodniejsze i szybsze podróże na Dolnym Śląsku

Infrastruktura

Dolny Śląsk: Trwa remont linii kolejowej 309 [zdjęcia]

Infrastruktura

Kłodzko: Bez komunikacji zastępczej za TLK „Rozewie”

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5